تکنولوژی

اینستاگرام برای پست‌های مربوط به رژیم غذایی قوانین جدید اعمال می‌کند

گردانندگان کمپین‌های مثبت‌نگری نسبت به ظاهر افراد، قوانین جدید اینستاگرام درباره‌ی پست‌های مرتبط با رژیم‌های غذای و جراحی‌های زیبایی واکنش‌های مثبتی داشته‌اند.

اینستاگرام اعلام کرده قوانین جدیدی اعمال می‌کند که براساس آن بعضی از پست‌های مرتبط با رژیم‌های غذایی و جراحی‌های زیبایی از دسترس افراد زیر ۱۸ سال مخفی می‌شوند. براساس این قوانین جدید، پست‌هایی که درباره‌ی محصولات مدعی «معجزه» در کاهش وزن هستند، حذف می‌شوند. این قوانین بعد از افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی تاثیر تبلیغات گسترده‌ی رژیم‌های لاغری روی افراد با سن پایین اعمال می‌شوند.

جمیله جمیل، مجری تلویزیونی و بازیگر انگلیسی، اعمال جدید قوانین را یک «پیروزی بسیار بزرگ» در راه مبارزه با صنعت رژیم‌های لاغری غذایی دانسته است.

اینستاگرام

این بازیگر که مشهورترین فیلم او «جای خوب» است، بسیاری از افراد مشهور را در راه مخالفت با چای‌های موسوم به «سم‌زدا»، آب‌نبات‌ها و مکمل‌های رژیمی با خود همراه کرده بود. این محصولات در بیشتر موارد خاصیت یبوست‌زدایی دارند. جمیل به‌صورت عمومی از فعالان مشهور اینستاگرام به‌خصوص کارداشیان‌ها و کاردی بی، خواننده مشهور بابت تبلیغ چنین محصولاتی انتقاد کرده بود.

بسیاری از دنبال‌کنندگان جمیله جمیل در اینستاگرام از انتشار خبر تصمیم جدید اینستاگرام استقبال کرده‌اند.

تغییرات جدید قوانین اینستاگرام چگونه عمل خواهند کرد؟

براساس تصمیم جدید اینستاگرام، پست‌هایی که ادعاهای غیرواقعی درباره‌ی لاغری سریع مطرح می‌کنند، حذف می‌شوند و افراد کم‌سن‌وسال دیگر قادر نخواهند بود تا پست‌هایی را ببینند که آن‌ها را تشویق می‌کنند در صورت نارضایتی از بدن‌شان رژیم لاغری بگیرند یا جراحی کنند.

کاربران امکان گزارش‌دادن پست‌هایی که قوانین جدید را نقض کنند، خواهند داشت و اینستاگرام برای اینکه پست گزارش‌شده را حذف کند یا آن را از دسترس افراد زیر ۱۸ سال خارج کند، تصمیم خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

سیاست‌گذاری جدید اینستاگرام روی فیسبوک هم اعمال خواهد شد. البته اینستاگرام برای تعیین سن کاربران به ادعای آن‌ها بسنده می‌کند و در زمان ثبت‌نام تاریخ دقیق تولد کاربران را بررسی نمی‌کند. اگر کاربری با کمک حساب‌ کاربری خود روی فیسبوک در اینستاگرام ثبت‌نام کند، این شبکه‌ی اجتماعی از تاریخ تولدی که کاربر در فیسبوک وارد کرده استفاده می‌کند اما این تاریخ هم معمولا تأییدشده نیست.

چرا اینستاگرام چنین تغییراتی ایجاد می‌کند؟

تصمیم به ایجاد چنین تغییراتی زمانی اتخاد شد که نگرانی‌های روزافزون درباره‌ی تأثیر صنعت رژیم‌ها و جراحی‌های لاغری و تبلیغ هدف‌های غیرقابل دسترس در این زمینه، مطرح شد.

استفن پاویس، مدیر اجرایی مرکز ملی سلامت انگلیس، در ماه فوریه درخواست کرد تبلیغات محصولات مرتبط با رژیم‌های لاغری که توسط سلبریتی‌های اینستاگرام انجام می‌شود، ممنوع شود. وی دلیل درخواست خود را تأثیر منفی این محصولات روی جسم و روح افراد کم‌سن‌وسال اعلام کرد.

تحقیقات BBC نشان می‌دهد، کودکان زیادی در اینستاگرام از طریق مبادله‌ی محتوای گرافیکی و متنی درباره‌ی این مسئله که چطور بیماری خود را تشدید کنند، گفت‌وگو می‌کنند.

جمیله جمیل که یک کمپین علیه تبلیغات محصولات کاهش وزن و سبک زندگی غیرسالم را مدیریت می‌کند، از این تغییرات استقبال کرده است. او دراین‌باره گفت:

فیسبوک و اینستاگرام قدم مهمی در راه محافظت از سلامت جسم و روح افراد برداشته‌اند و پیغام بسیار مهمی به دنیا دادند. من بسیار خوشحالم که توانستم در این راه با آن‌ها همکاری کنم. میزبانی از کارشناسان این شرکت‌ها که تصمیم داشتند همه را از خطرات این محصولات آگاه کنند، بخشی از این همکاری بود.

اِما کالینز، مدیر بخش سیاست‌های عمومی اینستاگرام دراین‌باره گفت:

هدف ما این است که اینستاگرام برای همه‌ی افرادی که از آن استفاده می‌کنند، یک محیط مثبت باشد. تغییرات جدید در سیاست‌های ما، یک قدم رو به جلو در راه کاهش فشارهایی خواهد بود که در بعضی موارد افراد بعد از حضور در شبکه‌های اجتماعی روی دوش خود احساس می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بستن
بستن